Kaszka: zdrowe śniadanie, obiad, kolacja

Podstawą diety każdego, nie tylko dziecka, jest zdrowe i dość kaloryczne śniadanie. Oparte na węglowodanach i białku zapewni dobre samopoczucie i energię, nie tylko do pracy, zabawy, ale także potrzebną do ogrzania organizmu (niezwykle ważne jesienią i zimą) i do prawidłowego funkcjonowania mózgu. Zastanawiasz się, jakie produkty wybrać na śniadanie dla dziecka? Zawsze dobra będzie kaszka.

Kasza w każdej postaci dostarcza masę cennych minerałów

Kasza w każdej postaci dostarcza masę cennych minerałów

Z czego ta kasza?

Kasze dostępne są w różnej formie, ale zawsze zawierają mnóstwo minerałów, witamin i sporą dawkę błonnika. Kasza perłowa i pęczak pochodzą z jęczmienia, jaglana z prosa, manna i kuskus to kaszka z pszenicy, kukurydziana oczywiście z kukurydzy. Z gryki robi się kaszę krakowską i gryczaną. Aby powstała kasza, producent najpierw oczyszcza ziarna zbóż, później są one polerowane, krojone, mielone, prażone, w zależności od rodzaju. Im mniej jednak przetworzone i drobne jest ziarno kaszy, tym ma więcej składników odżywczych.

Śniadanie dla dziecka pełne witamin

Kasza zapewnia zdrowe śniadanie i jest idealnym składnikiem żywienia dzieci, ponieważ każda zawiera witaminy z grupy B, kwas foliowy i witaminę E, żelazo, potas, wapń, miedź, cynk, mangan i krzem. Kaszę powinny jeść także dorośli, zwłaszcza ci z nadciśnieniem i chorobami serca, anemią, ze skłonnościami do depresji, diabetycy, kobiety w ciąży oraz karmiące.

Kaszę można przygotować zarówno na słodko, czyli z mlekiem, owocami, jogurtem, miodem, bakaliami, ale przede wszystkim warto ją łączyć z mięsem, rybą i warzywami. Kaszę warto też dodawać do sałatek warzywnych czy zup. Na chłodniejsze dni zawsze idealny jest pożywny krupnik.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.