Pełen witamin obiad dla dziecka

Samodzielne przygotowywanie posiłków dla rodziny to obciążający obowiązek, a gdy jeszcze na swoją zupkę czy drugie danie czeka mały niejadek, zadanie staje się jeszcze trudniejsze. Jak przygotować pełnowartościowy obiad dla dwulatka, tak by chętnie jadł, rósł zdrowo i prawidłowo się rozwijał, zarówno fizycznie, jak i intelektualnie?

Gotowanie dla dziecka może być trudne

Gotowanie dla dziecka może być trudne

Prawidłowo dobieraj produkty

Dania dla dzieci przede wszystkim muszą składać się z produktów najwyższej jakości. Mięso nie może zawierać antybiotyków, ryby najlepiej wybierać morskie, a nie pochodzące z hodowli, warzywa i owoce nie mogą być produkowane w gospodarstwach, w których stosuje się środki chemiczne do oprysków. Każdy składnik obiadu musi być zakupiony w sklepie z żywnością ekologiczną, od gospodarza lub ze sklepu rybnego czy mięsnego, do którego mamy pełne zaufanie. Najlepiej też kupować rodzime produkty, które nie spędziły miesięcy w chłodniach. Używając tłuszczu, który jest niezbędny do prawidłowego wchłaniania witamin zawartych w warzywach i owocach, sięgajmy po olej rzepakowy, z oliwek, z pestek dyni czy lnu. Przygotowując dania najlepiej posługiwać się urządzeniami lub garnkami odpowiednimi do gotowania na parze. Co daje gotowanie na parze? Najważniejsze składniki zawarte w mięsach, owocach czy warzywach nie są odlewane do zlewu razem z wodą w garnku, ale pozostają w produktach. Poza tym gotowanie na parze jest o wiele zdrowsze niż smażenie czy pieczenie. Obiadek z parowaru jest więc odżywczy, chudy, smaczny.

Obiadków nie trzeba miksować, jeśli dziecko już samodzielnie siedzi. Kawałki warzyw można podawać w całości, pod kontrolą dorosłego. Maluch chętnie weźmie do ręki kawałek mięsa, marchewki czy jabłko i samodzielnie będzie gryzł. Można jednak też użyć ręcznego blendera czy miksera.

Gdy na gotowanie zabraknie czasu

Nie każdy jednak ma czas na codzienne gotowanie osobnego posiłku dla dziecka. Bywa też tak, że w pobliżu naszego miejsca zamieszkania nie ma ekologicznego gospodarstwa. W takich przypadkach najlepiej zdecydować się na gotowe, pasteryzowane (czyli bez konserwantów) dania dla dzieci. Są w 100% bezpieczne ( kliknij ), bo poddane regularnym badaniom, świeże i smaczne. Wystarczy obiadek podgrzać w gorącej wodzie i już można nakarmić malucha.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.