Sprytne sposoby na posiłki dla dzieci

Niektóre dzieci mają radar na zdrowe produkty. Unikają ich jak ognia, zadowalając się białym pieczywem, słodyczami czy chrupkami. Jednak składniki diety mają bardzo ważny wpływ na zdrowie: regulują poziom cukru we krwi, utrzymują prawidłową wagę, budują kości i mięśnie, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Zmuszanie dzieci do jedzenia zdrowej żywności groźbą nie przynosi żadnych pozytywnych rezultatów. Dlatego przemycanie w diecie zdrowych produktów jest niezwykle ważne.

Na liście produktów, które są bogatym źródłem witamin, składników mineralnych i odżywczych jest wiele warzyw, owoców i przetworów, których przeciętne dziecko nie weźmie do ust na zasadzie “nie bo nie”. Dlatego odpowiednie ich podanie i przetworzenie staje się kluczowe.

Oto przykłady:

Nasiona lnu – usprawniają pracę jelit, dostarczają organizmowi kwasów omega-3, które z kolei regulują pracę serca oraz mózgu. To doskonały dodatek do koktajli owocowych i mlecznych. Lepiej nie podawać dziecku kisielu z nasion, bo jest bez smaku i trudny do przełknięcia.
Suszone owoce to alternatywa dla słodyczy. Mają dużo błonnika, długo utrzymują uczucie sytości. Można dodawać je do koktajli, ciast i ciasteczek, a zmniejszyć ilość dosypywanego do potraw cukru. Najsłodsze są daktyle.
Mleko sojowe, kokosowe, migdałowe, ryżowe etc. – świetny zamiennik mleka krowiego, którego wiele dzieci nie może pić. Można dodawać je do koktajli z owoców, podawać z dodatkiem kakao, a nawet wlewać do herbaty.
Płatki owsiane są bogate w minerały i błonnik, szybko się można nimi najeść. Jeśli dziecko nie chce jadać owsianki, można upiec chleb z dodatkiem płatków, ciasteczka, chrupki albo dodać je do koktajlu. Z dodatkiem orzechów i miodu, danie z płatków owsianych będzie wyjątkowo smaczne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.