Sprytne sposoby na posiłki dla dzieci

Niektóre dzieci mają radar na zdrowe produkty. Unikają ich jak ognia, zadowalając się białym pieczywem, słodyczami czy chrupkami. Jednak składniki diety mają bardzo ważny wpływ na zdrowie: regulują poziom cukru we krwi, utrzymują prawidłową wagę, budują kości i mięśnie, zapewniają prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Zmuszanie dzieci do jedzenia zdrowej żywności groźbą nie przynosi żadnych pozytywnych rezultatów. Dlatego przemycanie w diecie zdrowych produktów jest niezwykle ważne.

Continue reading

Kiszonki – jesienne uzupełnienie diety dziecka

Kapusta kiszona albo kiszone ogórki to świetne uzupełnienie diety dzieci i dorosłych podczas jesiennego spadku odporności. Dostarczają nie tylko porcji witamin, o które tak ciężko zwłaszcza teraz, ale mają także bakterie kwasu mlekowego, czyli naturalny probiotyk, który buduje odporność oraz poprawia funkcjonowanie przewodu pokarmowego.

Continue reading

Zdrowe jedzenie może być tanie?

Gdy spacerujemy po markecie i wchodzimy do alejki oznaczonej jako “zdrowa żywność”, włos na głowie staje nam dęba. Obserwując ceny pod takimi produktami, możemy dojść do wniosku, że żywienie rodziny miesięcznie kosztuje tysiące złotych. Nie każdego na to przecież stać! Tymczasem jedzenie zdrowe wcale nie jest drogie! Wystarczy, że zaczniemy je wybierać uważnie, a nie tylko zaoszczędzimy, ale także polepszy się stan zdrowia nasz i dzieci.

Continue reading

Czy dzieciom wolno podawać grzyby?

Nie ma chyba drugiego takiego kraju, w którym zbieranie grzybów byłoby prawie sportem narodowym. Jesienią, zwłaszcza gdy jest mokro, ale nie ma przymrozków, w lasach gęściej jest od grzybiarzy, niż samych prawdziwków, kozaków lub maślaków. Przez wiele lat pokutowało przekonanie, że grzyby mają tylko i wyłącznie walory smakowe. Obecnie naukowcy przekonują, że chociaż są ciężkostrawne i głównie składają się z wody, to jednak mają sporą dawkę białka i witamin, zwłaszcza z grupy B. Czy podawać je dzieciom?

Continue reading

Pomysły na szkolne posiłki

Dziecko w ciągu dnia, niezależnie od tego, czy jest w szkole, czy w domu, powinno zjeść jeden większy, wartościowy i ciepły posiłek. Gdy jest naprawdę zimno, warto do diety wprowadzić także gorące śniadania w postaci kaszy lub zup mlecznych. Zawartość pudełka na kanapki również warto urozmaicić. Dieta małego ucznia musi być bogata, różnorodna, smaczna, ale także ładnie zapakowana.

Continue reading

Laktoferyna – składnik diety, bez którego trudno żyć

Laktoferyna, czyli aktywne białko, które naturalnie występuje w wielu płynach ustrojowych, w ludzkiej siarze i mleku następującym tuż po niej. Zwłaszcza ta ostatnia informacja może być znacząca dla mam, które rozważają karmienie swojego dziecka mlekiem modyfikowanym, ponieważ w wielu z nich ilość Laktoferyna bywa znikoma. Jeśli mama nie karmi lub nie będzie karmić piersią, warto rozważyć stosowanie suplementu, który dostarczy dziecku tego ważnego składnika.

Continue reading

Trudny czas przesilenia

Przesilenie wiosenne jest znane wielu osobom dorosłym – zmęczenie, senność, obniżona odporność dają się we znaki, dopóki nie zrobi się naprawdę ciepło i słonecznie. Dzieci zwykle są pełne energii, ale także mogą szybciej się zaziębiać. Dlatego w okresie wiosennym warto zadbać o właściwą dietę dziecka.

Continue reading

W jakich produktach znajdziemy bakterie kwasu mlekowego?

Bakterie kwasu mlekowego zapobiegają wzdęciom, zaparciom, poprawiają trawienie, podnoszą odporność organizmu. W naszych jelitach bakterii takich są miliony, dzięki czemu w jelitach dochodzi do procesów fermentacyjnych. Czasami trzeba ich organizmowi dodatkowo dostarczyć w postaci jedzenia bogatego w bakterie kwasu mlekowego czy probiotyków (od greckiego „pro bios” czyli “dla życia”) dostępnych w aptece.

Continue reading

Soki domowej roboty

Chociaż w każdym sklepie znajdziemy soki dla niemowląt i dzieci, czasami warto przygotować je samodzielnie. Tak, wiem, to wymaga czasu: owoce i warzywa trzeba umyć, obrać, wrzucić do maszyny, potem maszynę umyć, nie można gotowych soków długo przechowywać, trzeba wypić je od razu. Jednak domowy sok potrafi przekonać niejednego niejadka do dostarczenia sobie niezbędnych wartości odżywczych. Tylko jak zrobić domowy sok?

Continue reading

Elektrolity dla dzieci – dlaczego są tak ważne?

Elektrolity są bardzo ważnym składnikiem naszego organizmu. Zapewniają transport wody przez błony komórkowe, dzięki nim prawidłowo działa układ nerwowy, mięśnie, a ciało jest sprawne. Niestety wiele chorób, a nawet czynników pogodowych wpływa na to, że w organizmie może ich zabraknąć. Zwłaszcza gdy chodzi o dzieci.

Continue reading